Alla inlägg den 1 juli 2016

Av Sofia Andersson - 1 juli 2016 19:43

Idag fick jag äran att ta hand om min egen dotter trots pappavecka eller hur det nu är. Vad är det för vecka nu? Fanny är iallafall hos sin pappa. Först hade jag henne i tre veckor och nu har Johan snart haft henne i två. Och idag har hon varit här med mig ett par timmar. Vi har stökat i lägenheten, myst, gjort jordgubb - och vattenmelon smoothies och varit och handlat fredagsmys. Fanny använde för första gången sitt eget bankomatkort. Dock var kortet oaktiverat så köpet gick inte igenom men det löste vi sen. Sen när blev hon egentligen så stor. Ett eget bankomatkort. Visst är det kanske lite tidigt men samtidigt är det dags att börja itid. Jag vill lära henne och sen hoppas på att hon inte begår samma misstag som jag. Jag tycker att det är praktiskt med kort och sen att hon lär sig lite av vad pengarna är värda och sen att spara. Det är de aldrig för tidigt för. Sen är de också praktiskt att hon har ett eget konto att "samla in pengar på". De kan ju vara allt från pantpengar till födelsedagspresent och extra tjänade pengar. Jag har även googlat på månadspeng för barn och hittade på Nordeas hemsida de dom råder att barn ska ha i månaden om de får månadspeng. Mellan 10 och 12 var 148 kronor en rimlig peng så jag avrunda det uppåt till 150 kronor och det får hon nöja sig med. Fanny själv är jättestolt. Hon kände sig stor när hon fick ett eget kort. Både Imre och Jonna har ju bankomatkort. Det är bra att hon är stolt, de ska hon vara.

Idag har vi annars tagit de lugnt. Till lunch (läs brunch) mötte vi upp Fanny och Johan på kinarestaurangen. Det var mumsigt och en god brunch. Ronnie har varit hemma idag så han var också med. Gott och trevligt. Sen gick jag och Fanny till affären som sagt och påväg hem beundrade vi naturen. Väl hemma igen skötte vi om Oboy och gjorde smoothie. Vi har stökat och bokat en stund i lägenheten också som sagt. Jag har sålt mina dvder idag då vi inte har någon användning för dem här. Sen tog Fanny med lite extra leksaker hit. Vi tömmer min lägenhet sakta men säkert. Vilket känns superbra.

Blodsockret har idag skött sig exemplariskt. Nu är det kanske kört då det är fredag och även jag ska inta fredagsmys. Imorgon ska jag jobba så ikväll blir det relativt tidigt i säng. Det är passande att jag är trött. Det blir förhoppningsvis några avsnitt The Vampire Diares men nu ett par avsnitt Huset Fullt. Ha en trevlig och en riktigt bra fredagskväll. Kram på er.

Av Sofia Andersson - 1 juli 2016 16:49

Det är vackert då naturen blomstrar och ger oss alla härliga dofter. Nu är de främst fläder och jasmin som jag känner. Man njuter. Och vad är inte mer behagligt än luften efter ett regn. Fantastiskt. Naturen är inte bara vacker, den ger oss näringsämnen och goda vitaminer. Älskar de man får ut av naturen och att vistas i den. Underbart!

Av Sofia Andersson - 1 juli 2016 14:43

Till och med jag har ont i huvudet och då drack jag inte något annat än vatten, citronvatten och någon mun alkoholfritt mousserande vin. De hade inte nå annat än de och välja på, på båten igår. Vinet bad jag personalen på båten att hälla ut eftersom det inte bara är alkohol man ska akta sig för utan socker också. Den var så söt. Men annars hade jag en mycket trevlig och fin kväll igår. Idag är jag trött och som sagt. Jag har ont i huvudet. Fanny är här så vi ligger i soffan och kollar på Lego Friends. Snart ska vi göra jordgubb och vattenmelon smoothies. Skriver mer sen..

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards