Alla inlägg den 3 juli 2016

Av Sofia Andersson - 3 juli 2016 22:47

Så var helgens arbetspass avklarade. Jag är hemma, nyduschad och inte en gnutta trött. Eller jo jag gäspar men det är väl bristen på friskluft. Hehe. Tierpsbyggen har en förmåga att inte ha någon som helst luftkonditionering i sina byggnader. Möjligtvis på kontoret i och för sig. Luften är torr och allt blir så klibbigt. Det spelar ingen roll om det är solsken eller regn man blir klibbig ändå. Men jag ska inte klaga, de finns ju dusch. Det har gått jättebra att jobba i helgen. Jag hade dock velat vara hemma och umgåtts med Ronnie hela tiden men det är ju rätt skönt att jobba ihop lite pengar och samtidigt roligt att få hjälpa till. Imorgon väntar ännu en jobbdag och sedan kommer Fanny hem. Det ska bli roligt och mysigt att hon kommer hem så imorgon har jag något extra att se framemot. Igår kväll skulle vi ha åkt till Furuvik och tittat på Status Que men det blev inte så. Det blev fotboll istället. Tack och lov slapp jag det idag. Igår jobbade jag 06:45 till 16:00 och idag 13:00 till 21:15. Nu ska vi titta på lite The Vampire Diares innan sängtajm. Jag ska bara varva ner lite så jag kan somna. Sockret var rätt lågt när jag kom hem så jag var tvungen att äta en kanelbulle ändå då jag varit sugen på kanelbullar hela dagen. Det var smaskens. Jag har haft en dipp tidigare ikväll så vem vet jag kanske slipper höja insulinet imorgon. Jag är ledig tisdag och onsdag så ska testa då om jag kan blir lägre på morgonen. Det är ju under dagen jag dippar. Jag önskar ingen jag känner detta. Det kan vara en tillfällighet att jag är högre med tanke på bölden. Bölden som faktiskt ser lite bättre ut. Istället för ilsket rött är jag numera blågul och lila. Men det gör fortfarande ont. Ska till läkaren på onsdag. Sockret är annars som de är och även fast jag eventuellt höjs på grund av värmen och infektion så dippar jag av tabletter, att skena som en tok, arbete med kroppen och insulin. En sörja och cirkus av allt. Nu ska jag kolla sockret efter bullen och kolla vidare på vampyrerna. Godnatt och sov gott alla. Kram på er

Fjärilen hade jag besök av på jobbet i lördags. <3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards