Alla inlägg den 5 juli 2016

Av Sofia Andersson - 5 juli 2016 21:43

Fast den började med magknip och orolig mage ändå fram tills vi åt middag. Jag vet inte hur många vändor det har blivit på toaletten. Hopplöst. Ska magen börja paja ihop nu när det varit så bra med tanke på att jag äter metformin. Av metformin kan man nämligen bli risig i magen. Vissa blir så dåliga att de måste sitta på toa hela tiden. Så har de känts för mig sen igår, jag har egentligen inte velat eller vågat lämna hemmet. Igår när jag cykla hem från jobbet var jag tvungen att gå in på Fannys fritids och låna toaletten. Jag hade tänkt åka dit för att boka in fritids åt Fanny på fredag. Det var dock redan klart men jag blev tillfrågad om att stanna längre på fredag (slutar klockan ett) egentligen men ska nu stanna till 15-16. Men iallafall, de var ju fritids tvungen att veta men ändå smått pinsamt. Sedan dess har magen varit lugn men så vart det panik framåt 02 tiden inatt då jag vakna med magknip och sen har jag som sagt sprungit halva dagen. Nu är de lugnt. Än så länge. Trots att jag borde ha stannat hemma cyklade jag och Fanny till biblioteket och lånade tre Narniaböcker som vi skulle ha börjat läsa ikväll men det blev inte så. Vi har nämligen varit och badat i Trollsjön ikväll. Nu har vi hunnit vara hemma ett tag för tjejerna skulle i säng. Saga sover och Fanny, hon tittar på film, på sin platta i sängen. En riktigt mysig och fin kväll. Hela dagen har förutom att min mage vunnit med typ 5-0 så har den varit bra. Jag vaknade till vid halv sex av att Saga vakna och gick på toa och sen magen samt att Ronnies väckarklocka ringde. Sen somna jag om och vaknade framåt åtta. Då åt vi frukost och sedan skjutsa vi iväg Saga med taxin till fritids. Sen har vi som sagt varit till biblioteket och lägenheten Fanny och jag. Vi åt sedan lunch hemma med Imre och sen har vi bara däckat i soffan med tvn, mobilen och datorn ett tag medan jag smälte maten. Sen gick vi ut till kaninerna och kollade på dom när de hoppa runt i sina hagar. Vid 16-tiden kom Saga hem även då var vi ute en sväng. Sen gick vi in, Ronnie kom hem vid 16:30 och sen var de bara att börja med middagen. Jättegott kallskuret kött, färsk potatis och kantarellsås. Givetvis egen plockade kantareller, men från förra året. Jag har två små påsar kvar så snart är de förhoppningsvis dags att plocka mera. Det var iallafall jättegott. Efter de åkte vi som sagt till Trollsjön och badade och nu har vi landat i soffan framför The Vampire Diaries (insett att jag stavat fel hittills) och snart är det dags att nanna kudden. Jag har inte tagit några mer insulinenheter då jag trodde att jag vart högre av de. Vakna med 6.6 mmol igår men 8.1 mmol idag. Trodde att det var bra igår men skitsamma. Sen har jag legat mellan 7-9 mmol idag. Värmen och jag går inte riktigt ihop. Nåväl. Bjuder på lite bilder från dagen och önskar er alla en riktigt GODNATT! Kram på er <3

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards