Alla inlägg den 6 juli 2016

Av Sofia Andersson - 6 juli 2016 22:43

Just nu sitter jag vid tvn och spelar mobilspel av alla dess slag. Ronnie kollar på fotboll mellan Portugal och Wales. Jag är inte särskilt intresserad men jag har de rätt trevligt ändå. Idag har jag varit till läkaren för att kolla upp min böld. Enligt läkaren är de ett UTSLAG! Snacka om amatörer. Jag tror inte alls på att det är ett utslag, isåfall ett infekterat sådant. Och sen då? När jag var på bröstmottagningen i vintras så prata dom om nå helt annat. De hette nå alldeles superfint på sjukhusspråket. Jag blir inte klok på Tierps Vårdcentral. Jag blev inte så mycket klokare av samtalet med bröstmottagningen. Det kunde inte heller göra så mycket. De är tack och lov inget i vävnaderna i brösten utan ytligt i huden. Men ändå de gör ju så ont. Läkaren gjorde något vettigt iallafall som skickade remiss till hudmottagningen på Ackis men där trodde han att jag skulle få vänta tills i höst på en tid. Javisst låter de långt bort. Då kanske jag inte har något besvär. Kan inte annat än sucka. Annars har vi inte gjort så mycket. Fanny och jag har visserligen stökat och bokat i lägenheten. Vi har börjat packa och fixa. Jag har samlat ihop lite krims krams till en eventuell bakluckeloppis den 16e juli. Det är ju inte långt kvar tills vi flyttar nu. Dessa tre månader sedan jag sa upp lägenheten har gått jättefort. Tre månader, vilket också innebär att diabetesdiagnosen fyller tre månader snart. Det känns dock längre, som en evighet. Sen har vi som vanligt varit ute med kaninerna och så har jag kollat sockret och tagit insulin som vanligt. Jag och Ronnie tog en promenad till hemköp efter maten och handlade lite. De var skönt med en kort kvällspromenad. Apropå sockret så har jag legat som vanligt mellan 6-9 idag även fast jag fuskat med en kanelbulle här på kvällskvisten. Nu ska jag återgå till mitt Blossom Blast Saga och även se den sista delen av fotbollen. De ser ut som att de blir en vinst för Portugal. Så mycket vet jag iallafall. De ska bli skönt sen att krypa ner under täcket och mysa med älsklingen innan vi somnar tillsammans. Så godnatt och sov gott! Kram på er <3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards