Alla inlägg den 7 juli 2016

Av Sofia Andersson - 7 juli 2016 15:09

En rätt onödig uppdatering MEN äntligen klarade jag nivå 180 i Blossom Blast Saga. Så många liv som jag har slösat på denna nivå. Äntligen vidare för nästa utmaningar.. Blommspelet får tummen upp! Nu ska jag till jobbet!

Av Sofia Andersson - 7 juli 2016 13:54

Men det är inte vilken TORSDAG som helst, kanske för er andra men inte för mig. För den 7 juli du kom iår igen. Idag är de dagen jag egentligen skulle ha firat 9-årig bröllopsdag nämnligen, men så är det ju inte. Dock finns minnena kvar och jag blir påmind av det emellanåt. Dels har Fanny bilder i sitt fotoalbum och då vill hon höra om hur de var då Johan och jag gifte oss. Det är idag nio år sedan jag gifte mig och de är ungefär sju år sedan som vi började ansöka om skilsmässna också. Fannys pappa och jag var gifta i ganska så precis två år. Bröllopet i sig var helt fantastiskt att få uppleva. Jag kände mig verkligen som en prinsessa för en dag. Fanny var brudtärna, en riktigt söt sådan. Det var en fin dag, med som sagt många fina minnen. Men men nog om detta.


Idag efter frukosten och efter att vi skickat iväg Saga till fritids med taxin har jag och Fanny varit i lägenheten och packat lite saker. Vi har även cyklat runt i Tierp då jag behövde uträtta lite ärenden samt skicka iväg äggskalen till mamma uppe i Luleå. Hon lägger nämligen ut äggskal i trädgårdslandet för att kalka jorden. Mycket smart. Vi har i lägenheten efter cykelturen även hittat och rensat ut en hel del prylar till loppis. Jag ska tror jag ringa och boka plats på bakluckeloppisen som ska vara på Vegavallen lördagen den 16 juli. Jag är ju fortfarande inne på att sälja saker som jag numera inte behöver och lägga pengarna på mina skulder. Igår sålde jag nå aromaoljor och brännare och kunde betala en av mina sjukhusbesöksräkningar på en gång. Skönt att ha den ur världen. Kom och kika på bakluckeloppisen vet jag. Jag har även börjat släpa hit (hem till Ronnie, hem till OSS) en massa saker på cykeln. Det har varit allt från galgar till smutstvätt. Rätt skönt att ha haft tiden att flytta saker successivt men nu börjar tiden rinna iväg. Jag saknar min säng som jag köpte KONTANT förra året. Både jag och Ronnie jobbar ju också så vi får helt enkelt passa på att fixa inför flytten när jag eller vi båda kan. Det blir nog mest att jag pysslar och fixar där tror jag men sedan tänkte jag nog leja barnen på att hjälpa till att städa kanske. Det finns säkert något de kan göra, skura ur skåp och dammsuga/moppa golven. Eller känner sig någon annan manad? Hehe. Jag kan betala en liten mindre summa i belöning. Eller ska man anställa, de roligaste sommarjobbet? Jag tror inte att de finns så många sugna på att städa. 


Det är inte nämligen inte första gången jag flyttar inom Tierp under dessa 13 år som jag bott här. 13 år, de är ju sjukt vad tiden går. Det blir min åttonde gång som jag rör mig vidare inom denna håla. Eller sjunde om jag inte ska räkna med flytten till och från Tobo. Resan började på Tegvägen (flytt från Storvreta), till Bangårdsgatan, till Ostronvägen, till Tobo, från Tobo, till Bergsgatan, till Mattiasgatan, till Makrillen, till Bondegatan för att sedan och tillslut hamna på Soldatvägen. Inte ens jag höll räkningen. Haha. Nåväl. Nu hoppas jag att jag slipper flytta något mer. Eller vad säger du älskling? Om du nu läser detta. Så lätt blir du inte av med mig. Jag minns den dagen jag tog upptåget med Linus för att vi hade så tråkigt. Vi skulle bara kolla in vad Tierp var för ställe och när vi tog tåget tillbaka till Storvreta så sa vi i mun på varandra, aldrig mer men så blev de ju inte. Jag vart ju bosatt här och Linus ja, han bor numera i himlen så han var väl den enda som på sätt och vis höll sitt ord. <3


Jag och Fanny har iallafall som sagt varit kreativa dessa lediga dagar (tisdag & onsdag) som jag haft nu i veckan. Fanny har varit till stor hjälp och hon har varit jätteduktig, eller hon är jätteduktig. Så värd en extra slant vid månadsskiftet. Eller hur?


Nu har vi ätit lunch och jag har hunnit sitta i soffan och slappa i drygt en timme. Jag har lite problems med magen bara då jag 10 - 15 minuter efter maten fick magknip så jag knappt kom upp i soffan och att ta sig till toan var ännu värre. Men nu är de bättre. Jag tror inte riktigt att min mage är så glad över metforminet som jag tar för diabetesen. De kan också vara att de är varmt ute då brukar min mage krångla mer än vanligt. Så sommar, värme och metformin är både bra och dåligt för magen och blodsockret. Hur man än vrider och vänder på de så hittar man fördelar och nackdelar med nästan allt. Jag hoppas dock att jag vid 16-tiden känner mig bättre i magen då jag om drygt en timme ska ta mig till jobbet. Jag jobbar nämligen ikväll mellan 16 - 21:15. Det ska bli roligt att få jobba lite egen efter ledigheten. De kan kännas lite surt att Ronnie och jag går om varandra men de är väl något man för vänja sig vid. Jag tycker bättre om att jobba kväll än dag. Men men, hoppas magen lugnar sig som sagt men de verkar den göra. SKÖNT. När jag ändå är inne på blodsocker och diabetes kan jag berätta att imorse låg jag på 7.3 innan jag klev upp och fixade fram frukost tillsammans med tjejerna. De är fortfarande högre än vanligt då jag annars legat en mmol mindre (runt 6 - 6.5 mmol) annars. Men där har vi kanske också en anledning att beklaga sig över värmen. Allt går inte ihop helt enkelt. Men det är bara att bita ihop och försöka hålla sockret nere. Jag hade ju tankarna på att sänka insulinet då nu när jag varit ledig men på tisdagsmorgonen låg jag på 6.6 mmol i fasteblodsocker och då lät jag bli. Nu är de över 7 så jag kanske ska testa i helgen då jag har Ronnie vid min sida att höja insulinet någon enhet. Annars kan jag inte klaga. Jag känner mig pigg och full av energi så länge sockret ligger normalt.


Nä nu ska vi ut till kaninerna och mysa, Fanny och jag innan jag om en timme cyklar hemifrån. Jag önskar alla en trevlig fortsatt dag och ta hand om er och varandra. Kram <3 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards