Alla inlägg den 9 juli 2016

Av Sofia Andersson - 9 juli 2016 21:19

Men jag hoppas min älskade har en bra kväll. Vad är Friends arena när man har Spotify. Jag kan också lyssna på Volbeat, vill jag se dem också finns de alltid Youtube på tvn också. Där ser ni. Vad är en livespelning, jämtemot soffan och filten? Jag är lite avundsjuk faktiskt. Hade gärna velat vara på Friends arena ikväll jag också men men. Det blev ju Ronnie som fick åka. Jag har samtidigt haft en bra och fin kväll med tjejerna. Bättre "barnvakt" och flickvän (snart sambo) kan man ju knappast inte ha. <3 Lär nog ge mig en klapp på axeln. Saga sover sen snart en timme tillbaka och de andra två kollar på en film och varvar ner dom också. De är snart läggdag för dom också. Och de var riktigt roligt att gå på bio, synd att inte Imre var med men de får bli en annan gång. Han har de bra hos sin kompis han. Det var en bra fjärde (femte film) uppföljare till Ace Age. Tjejerna hade riktigt roligt dom också. Hoppas jag. 1 timme och 40 minuter gick väldigt fort. Det var vi och en massa småungar med sina föräldrar som också såg på filmen. Lite störande ibland då de inte riktigt hade lust att sitta still så länge men jag tog mig igenom det också. Det var roligt. Jag satt och tänkte på hur mysigt de skulle vara att gå ut och äta och sedan gå på bio med mitt stora hjärta också. Det måste vi näsan boka in. Annars förutom min trevliga kväll sitter jag nu och väntar på att Jonna och Fanny också ska lägga sig samt att jag ska diskutera med mig själv om jag ska se Hajen eller Och han älskade dem alla som också går på tvn ikväll. Vilken ska jag se. Det är ju också ett dilemma. Nåväl. Jag mådde illa innan bio men de gick över och nu mår jag illa igen. Usch. De vore ju trevligt om man slapp de. Magen bubblar och lever om. Vi vart ju tvungna att äta sen middag då vi kom hem vid 19-tiden och det vart ju inte bättre efter de. Hög i sockret är jag också hur det kan komma sig. Jag har inte ätit något olämpligt förutom två små flan chips av ungarna. De skulle vara potatismoset och korven då som ställde till det för jag hoppas att jag är "hög" av den anledningen och inte att jag håller på att bli sjuk. Nog om de. Sockret låg högt vid 20:00 då jag tog insulinet och om 20 minuter ska jag kolla sockret igen så att det sjunkit. Jag peta faktiskt i mig 2E novorapid så förhoppningsvis har jag fått ner sockret. Jag vet inte om det är därför jag mår illa också. Nåväl. Tack för stunden, ni orkar ta er igenom detta. Ha en trevlig och fortsatt fin lördagkväll. Var rädda om er och varandra. Kram kram <3

Av Sofia Andersson - 9 juli 2016 14:58

Jag har gått med huvudvärk hela morgonen och nu börjar himlen mörkna och luften känns svalare. Det har varit varmt och kvavt hela morgonen/förmiddagen. Det är risk för regn och åska. Det har varit en blandad känslomässig morgon/förmiddag. Den börja med att Saga vakna före 06:00 och Fanny en 40 minuter senare. De höll på med sina plattor och spelade och man hörde ett och annat småfnitter ifrån soffan. Sen måste jag ha slumrat om för nästa gång jag vakna till var klockan 07:25, också alldeles för tidigt för att vara lördag och en ledig dag men jag fick ju vakna upp med min älskling. Det var mysigt. Vi åt frukost och hade de allmänt utför och jag fick rediga humörsvängningar. Min telefon slutade funka, jag spelade som vanligt några liv på Blossom Blast Saga och la sedan ifrån mig telefonen. Efter frukosten var skärmen svart. Och den gick verken att starta om eller få igång. I fyra timmar var telefonen svart. Vi tänkte skicka in den men så sökte jag på Google och vips så funkade min telefon igen. Tack och lov. Nu sitter jag och fixar med lite räkningar som kommit och planerar budget för nästa månad. Älsklingen har åkt iväg till Stockholm på Monsters of Rock som är på Friends arena ikväll. Det bestämdes igår och tanken var att jag skulle ha följt med men eftersom vi inte fick barnvakt och detta bestämdes igår med kort varsel så erbjöd jag mig att stanna hemma och vara med barnen så Ronnie fick åka. Det var inte så svårt att överlåta den andra biljetten till någon annan (min biljett). Tror dock att han får de roligare med karlarna än att dras med mig. Sen var de väl bara VOLBEAT jag hade tänkas kunna se och lyssna på av de fyra band som ska spela ikväll. Jag har de rätt trevligt och bra ändå. Just nu tittar jag och tjejerna på Narnia - Kaspian och skeppet gryningen och som sagt så planerar jag lite ekonomi till nästa månad. Jag sålde Fannys mörkläggningsgardin alldeles precis. Det är toppen. Nu ska jag återgå till mitt och hoppas på att inte himlen öppnar sig och Oskar kommer på besök. Men luften blev ju iallafall så mycket behagligare. Senare ska vi tjejer på bio, Imre ska till en kompis och sova där inatt. Så det blir jag och tjejerna tills dess att min älskling kommer hem inatt igen. Jag längtar redan. <3 Hade bäst och må så gott! Ta hand om er och varandra. Kram

Älska <3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards