Alla inlägg den 10 juli 2016

Av Sofia Andersson - 10 juli 2016 22:41

Utslag? Ja, det var ju läkarens diagnos. Brukar utslag bilda vätske-var- och blodansamlingar? De var just vad som hände min. Lyckades få hål ikväll på min böld och jag behöver inte nämna vad som kom ut. Urk. Fast det har jag ju redan gjort på sätt och vis. Haha. Sorry. Nåväl jag är grymt besviken på mitt besök hos läkaren tidigare i veckan. Men 170 kronor ska de ha allt för att inte tala om hur dyrt de var för fyra minuters läkarbesök då ögat skulle kollas upp. 250 kronor. Jag är väl snart uppe i frikort igen eftersom jag inte får de svar jag vill ha. Väntar remiss och tid till hud och ögon. Min kropp ruinerar mig. :( Så ta hand om er och varandra. <3

Av Sofia Andersson - 10 juli 2016 19:58

Bilder säger mer än tusen ord. En suverän dag med tjejerna och hjärtat i Lövstabruk. Idag var det Lövstadagen och där fick man bland annat se hur de byggde den berömda löfsta ölen, rida på fina ponnyer, fika, äta, mysa, titta på tornespel, leka på barnensbruk och snurra runt i bollarna på vattnet. Ja det var väl allt vi hann med. Sen hade de lite olika guidade turer och visningar i bland annat herrgården men det är nog något man gör då man inte har barnen med sig. Nog för att de är viktigt att barn får lära sig något om byggderna häromkring. Vi har fikat och en annan har till och med druckit riktig Pepsi och ätit kaka och ändå har jag kämpat med lågt socker eller ja värden mellan 4-5 mmol. Jag antar att det är för att vi gått en hel del för de olika evenemangen låg ju inte precis brevid varandra. Men en toppendag trots allt. Dock kan man tycka att det borde bjudas på inträden och andra kostnader en sån här dag. Det är ju ändå en arrangerad familjedag. Tornespelen var pampigare och häftgare än jag trodde. När vi fick se de omklädda människorna på de vackra hästarna så fick man sig ett extra rus i kroppen. De var väl värt vad de kosta men även där något som kunde ha varit gratis. Tänk att de höll på sådär förr i tiden. Men vi hade roligt och nu är vi trötta, så trötta. Sitter nu och degar i soffan efter en korv-med-bröd middag. Vi orkade inte laga till något annat, bättre och avancerat. Till lunch, sen middag åt vi tacobröd med kyckling, sallad och tzatziki. Korven vart kvällsfika/kvällsmat. Trot eller ej så stod jag mig länge på äggröran men räddningen var väl kakan och pepsin samt kycklingen i tacobröd. Vi väntar på att klockan ska bli läggdags för tjejerna och att finalen mellan Frankrike och Portugal (fotbollen) ska börja. Så skönt att detta EM snart är slut. Skönt att slippa se fotbollen. Vi väntar även besök också så planerat är de att alla barnen ska ligga i sina sängar innan klockan nio. De är trötta efter en dag i solen i Lövstabruk. För vi hade tur med vädret idag också, solen har varit framme och konstigt nog brukar jag ligga högre när de är varmt men inte idag. Kan ju som sagt bero på att jag typ har ont i huvudet och ligger på soffan och ojar mig om de är varmt men idag vart de andra bullar. Jag har druckit massor. Nej nu ska jag spela lite mobilspel och sedan ska jag ta mitt insulin och kolla blodsockret för cirka 12e gången idag. Såg förresten en kvinna med sensor på armen idag. Inte så snyggt kanske men praktiskt att inte behöva sticka sig i fingret hela tiden. En sån skulle vara bra att ha i framtiden. Kram och Godnatt. <3

Av Sofia Andersson - 10 juli 2016 00:16

Från att ha 12.7 mmol i blodsocker vid 20-tiden ikväll efter middagen så har jag nu vid midnatt 5.7 mmol. De är lite lågt för att jag ska våga lägga mig då jag sjunker nattetid några mmol. Ronnie är inte hemma än heller. Tänk att jag alltid sjunker då han inte befinner sig hemma. Är de inte lustigt? Det kan ju inte vara stress över att sova själv för vad jag vet så höjer stress sockret. Ja eller så gjorde insulinet susen på en gång. Man kanske skulle ta de långtidsverkande lite tidigare på dagen, typ vid lunch eftersom jag oftast blir högre i sockret efter lunch. Nåväl. Jag har nu pinat i mig en banan men jag mår illa så det går segt. Men snart är den nere. Går inte sockret upp får jag väl kolla mig själv inatt när älsklingen kommer hem. Annars kanske jag vaknar av andra orsaker. Usch känner mig otrygg med 5.7 mmol och lägga mig, framförallt nu när det är lite lägre. Brukar annars ligga på mellan 7-9 på kvällskvisten/nattetid vilket jag för tre timmar sedan gjorde. Jaja, vi får väl se hur mycket jag kan sova. Dels saknar jag mitt hjärta vid min sida och sen måste jag kolla sockret om drygt 30 minuter. Suck. Detta önskar jag ingen..

Tänk vad insulin och tabletter kan göra.. tog ju dom vid 19-tiden också och jag brukar ta dem vid 17 då vi annars äter middag. Kanske, kan vara därför också. Hopplöst.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards