Alla inlägg den 15 juli 2016

Av Sofia Andersson - 15 juli 2016 00:19

En annan som sovit borta halva dagen och stirrat på tvn resten av halvan är inte ett dugg trött nu. Eller jo kanske lite men de är ändå svårt att sova då jag har jobbigt att andas samtidigt som jag är täppt i näsan. Kombinationen är rentutav värdelöst. Idag har jag inte varit mig själv. Det ena med de andra. Jag har haft feber och haft ont i magen/huvudet. Jag har även känt mig matt, törstig och extrem kissnödig. Samtidigt har jag svettats en hel del. Jag har haft feber också, och sockret har legat högt HELA dagen. Det var väl efter frukost som jag sjönk lite men det är ju även då jag tar extra tablett som sänker blodsockret. Annars har jag idag legat över 10 mesta dels men också haft värden mellan 8-9 som lägst. Just nu låg jag på 8.8 i blodsockret. Det är som sagt uppenbarligen något knas med mig och min kropp. Jag brukar dessutom inte få feber så lätt. Men vad jag jag hört är man som diabetiker extra infektionskänslig. Möjligtvis därför kanske. Men men. Visste att de bara var en tidsfråga om att det var min tur att däcka då ungarna kom hem förra veckan med hosta, snuva och dunderförkylda. Hoppas bara att det går över fort. Idag har jag varit hemma från jobbet och jag ska även vara hemma imorgon. Jag kände på förmiddagen att jag inte skulle orka och är man sjuk är man sjuk. Vad ska man göra åt det? Jag fick dock dåligt samvete över att behöva ringa och sjukanmäla mig men för de äldres hälsa och välmående var de också lika bra att jag beslöt mig att stanna hemma. Jag vill ju inte smitta dem med något. Nåväl. På grund av måendet har jag mesta dels suttit i soffan idag och tittat på Huset Fullt, iZombie och The Vampire Diaries. Internet har dock krånglat för oss så i mellan varven har jag tittat på och lyssnat på tjejernas evenemang och intresse av att deltaga i bakluckeloppisen på Lördag. De har satt prislappar och plockat ihop massor av leksaker och annat som de inte vill spara på. Önskar att jag haft energi att prissätta mina eventuella fynd för andra, jag också men orken har lixom dragit vidare med att jag nu inte kan sova. Jag sov nämligen middag idag också innan älsklingen kom hem från jobbet. På förmiddagen försökte jag även tvätta lite och jag lyckades väl hänga en tvättmaskin tvätt och starta en ny maskin. Sen var jag genomsvettig och hade en temperatur på 38.1 Så de var då jag gav upp och ringde och sjukanmälde mig. Efter de har jag haft ont eller jag har ont i kroppen och knoppen och jag känner mig allmänt utmattad, men inte så trött just nu. Min mage fortsätter att krångla. Älsklingen ligger intill mig och snarkar. Ja, vi får väl se när jag somnar. Jag ska försöka sova nu då de är en dag idag också. I skrivandet stund slog klockan 00:00 och nu är den 00:16. Jag hoppas att ni som läser detta har haft en bra och fin dag/kväll. Må så gott och var rädda om varandra. Kram kram och Godnatt!!! <3

Tjejerna vill sälja sina Pet Shops. Fannys 200kr (bild 2) Jonna 300kr (bild 1)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards