Alla inlägg den 21 juli 2016

Av Sofia Andersson - 21 juli 2016 22:42

Det har varit så skönt att ha varit ledig idag men jag hade samtidigt kunnat jobba och göra nytta. Imorse tänkte jag att jag skulle få sovmorgon men det där med sömn är ibland överskattat och jag har inatt sovit sämre än vanligt. Det började redan igår kväll efter att jag postat föregående inlägg. Sockret sjönk till 5.9 mmol precis innan jag skulle lägga mig/oss. När jag la mig hade jag 6.1 mmol men eftersom jag hört att man helst inte ska lägga sig med ett bsstatus under 6.5 mmol så vart jag som vanligt nojig. Jag åt knäckemackor men gick inte upp något alls av de. De kan ju ha berott på att jag som sagt sprungit runt halva Tierp och letat polemons och dessutom jobbat på de. Så jag tog inga risker igår utan ställde klockan på 04:00 inatt för att kolla blodsockret. Och de var ju inte någon fara. Då hade jag 7.3 mmol helt plötsligt och när jag klev upp hade jag över 8 i blodsockret. Samma visa nu ikväll för nu låg jag på 5.9 efter mycket jakt på pokémons. En väldigt bra app och spel tycker jag. Motiverad så att gå ut och gå. Nu har jag ätit och hoppas på att sockret går upp lite för snart ska vi hoppa i säng. Jag har inte ätit så jättemycket idag. De har varit varmt och kvavt samt att jag har varit knasig i magen. Jag ska nog inte äta ägg i värmen och samtidigt ta metformin. Blä. Åt en dubbelmacka och två ägg till frukost, en hamburgare till lunch och tacos till middag. Nu har jag som sagt dippar igen. Idag på min lediga dag har vi varit igång sedan 07:30 imorse. Jag vaknade redan 05:50 av att Saga var på toa sen sov jag sådär till 06:45 då Fanny vakna. Sen hörde jag dem fnittra och prata med varandra från vardagsrummet. Vid 07:45 gav jag upp och klev upp ur sängen och kokade ägg. Vi åt frukost och sedan åkte vi till Gammelgården och laddade oss med pokebollar och annat. Vi blev fast på Gammelgården i några timmar. Sedan släppte vi av Imre hemma efter att ha beställt burgarna och tryckt i oss dom. Vi åkte ut till Tolfta och lånade släpkärra och sedan ut till Untra och hälsade på Ronnies mamma och hennes karl. Det var trevligt. Vi fikade och lastade kärran full med ved som Ronnie ska såga upp så att vi andra kan klyva och stapla. Jag antar att den sista lyckolotten faller på mig. Hehe. Jag har inte våras staplat ett par kubik med ved. Minns vilken pers de var ibland. Stapla som mest då jag mådde som värst. Efter att vi kom hem lånade vi ytterligare en kärra och körde möbler. Jag ska äntligen få sova i min EGNA säng. Eller jo, numera våran säng. Det ska bli så skönt. Inte för att Ronnies var så dålig men nu så, nu står den här. Det tog ett tag och när all ommöblering var klar (Fanny fick sin säng också) så fixade jag och tjejerna Tacos. Mumsigt värre en TORSDAG. Men vi passade på att mysa till det lite då barnen imorgon åker till sina respektive föräldrar. Nästa vecka ska Ronnies barn vara hos sin mamma men Fanny ska vara här och även få åka ut på äventyr. Så därför passa vi på att mysa då vi var samlade alla sex. Underbart. Och sen då, som om dagen tog slut där, nejdå. Efter middagen gick jag och Ronnie på pokémonpromenad. Vi gick runt en bra bit och sedan stannade vi till på Gammelgården. Sen fick vi rusa hem för att lägga Saga i bra tid och nu har jag landat med rumpan, ja hela jag i soffan. Det har varit en intensiv, varm och bra ledig dag. Jag hittade idag några nya pokémons så det har också varit roligt. Nu tittar vi på The Vampire Diaries innan de är dags att inta sängen och mysa med älsklingen. Imorgon är det en ny dag och jag ska jobba. Dagen får nog avslutas där, så Godnatt och sov så gott! Sköt om er <3

Nya pokémons idag :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards