Alla inlägg den 22 juli 2016

Av Sofia Andersson - 22 juli 2016 23:27

Okey, dagen började med att väckarklockan ringde klockan sex. Jag vaknade av ren panik och visste knappt om det var fredag eller lördag idag. Jättevimsig. Det var egentligen vilket som för jag har idag jobbat (7-13) samt att jag också ska jobba morgon imorgon. Så tidsmässigt hade de inte spelat någon roll. Startiden var den samma, men paniken var inte kul. De gick bra att jobba. Efter jobbet har jag varit ute med hjärtat, barnen och fångat pokémons. Vi har även umgåtts med barnen som nu är hos sina respektive föräldrar. Vi körde hem dem innan middagstid och vi skjutsa även hem Fanny till Tobo och tog en sväng med bilen genom Örbyhus för att leta pocémons. Förutom bilfärden så visar S-Health appen i telefon att jag gått nästan 6 kilometer idag. Sen är de ju inte allt stegen registreras och apparna är så tillförlitliga MEN den effektiva tiden jag varit aktiv är 81 minuter. Mitt mål är ju åtminstone en timme varje dag. Och jag har ju rört mig mera än så. Det första två timmarna på jobbet är man ju aldrig still. Jag har även lyft tungt och burit inneskor med stålhätta. Kan lova er att mina arbetskamrater är imponerande av mina skor, som jag har fått av mitt hjärta. De är jättesköna men man blir lite tung i fötterna efter en hel dag. Men denna sommar är betydligt bättre än de jag haft foppatofflor. Jag tycker att Pokémon Go är en jättebra app OM man är uppmärksam också på både omgivningen och varandra. Jag och älsklingen satt ikväll på gammelgården med småkillarna och laddade upp med items inför ännu en runda. Det var roligt och trevligt. Jag var inte alls så sugen på att åka hem egentligen. Vår senare runda gav även de resultat. Riktigt roligt. Spelet har gett mig 9 nya pokémons idag. Några ur ägg, någon ur att evolva och någon har jag fångat. Nu är jag trött i fötterna och bänkad i soffan. Vi ska se något avsnitt av The Vampire Diaries innan jag ska lägga mig och sova. Det är en dag imorgon också. Sov gott och Kram på er alla. <3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards