Alla inlägg den 27 juli 2016

Av Sofia Andersson - 27 juli 2016 22:46

Medans ungdomarna drar in till Gävle och krogen drar sig denna människa till hemmet, värmen och sängen. En annan ska upp och jobba imorgon igen. Vi har precis kommit hem från gammelgården där jag iallafall har suttit och fryst och laddat bollar, Ronnie gjorde nog bara det sista. Snart är det dags att sova. Det är en dag imorgon också. En dag jag både ser framemot och inte. Det jag inte ser framemot är att vi troligen kommer vara en "man" kort. Det är jag och en vikarie till. Jag måste erkänna att jag längtar tills klockan blir ett imorgon, då slutar jag. Slår vad om att jag kommer vara helt slut. Jag har dessutom allt ansvar för att medicin delas ut till alla våra kunder. Men men, det gick bra i lördags så jag får hoppas att det går bra imorgon också. De känns oftast motsträvande att gå men när man väl kommer dit går det bra. Jag tycker om mitt jobb men de är väl som alla andra att de är "jobbigt" ibland. Annars är det väldigt givande och roligt att jobba med äldre människor. Man känner sig behövd. Efter jobbet imorgon ska jag in till Uppsala och träffa mamma, Malin, Daniel och min lilla älskling. Fanny ska hämtas, dagarna hos moster börjar gå mot sitt slut. Fanny har haft roligt med Daniel och Malin. Igår var de på Turbo och plöjde bland klätterväggar, hinder och andra äventyr. Idag har hon åkt gokart, segway och airway eller vad de heter. Sen var dom och badade och käkade jordgubbar. Ja ni hör ju hur bortskämd hon är min lilla fröken. Men jag glädjs med henne att hon fått göra så mycket roligt på detta sommarlov. Jag har som sagt jobbat idag och de gick jättebra. Efter jobbet cyklade jag till Gammelgården och laddade upp med items till spelet Pok?mon Go. IGEN!! Haha. Kändes välbehövligt efter 6 timmars jobb, inomhus utan AC eller någon slags luftkonditionering i denna värme. Man dryper av svett innanför arbetskläderna. Det var som sagt skönt att sätta sig och snurra på pokestops innan jag tog mig ann nästa måste. Det går framåt men det är mycket kvar i lägenheten. Nu har vi på kvällen visserligen kört grejer så kartongerna har minskat. Det som är kvar i lägenheten är till mesta dels städningen nu. Idag hann jag med att torka lite i köksskåpen, dra fram spisen och putsa fönster. Älsklingen fick äran att hjälpa mig efter att jag stökat själv i nästan två timmar. Jag är lite smått stressad över städningen och att jag inte ska hinna med städningen på grund av jobb och värmen. Idag har jag legat runt 5 i blodsockret och jag har haft känningar om att jag är påväg att blir låg. Imorse vakna jag dock högre men annars har de legat runt 5 idag. Lite jobbigt då man jobbar. Men de går. Ikväll lyxa vi till de med pizza så nu ligger jag på 7.1 mmol och jag åt för 4-5 timmar sedan. Så de är rätt bra ändå. Ikväll är de inga vampyrer som gäller då Ronnie nästan har somnat i soffan och jag ligger under filten och skriver här. Jag ska snart bädda ner mig. Undrar om det finns något mer att berätta om denna dag. Jo, jag missade eller ja, en PIKACHU rymde från mig. Jag blev besviken. Nåväl, life goes on. Jag fryser trots att jag är påklädd under filten. Det är ovanligt att man fryser nuförtiden. Men jag ska hoppa i säng nu så då blir jag förhoppningsvis varm. Hoppas att ni alla har haft en bra dag och att ni får sova gott. De ska jag göra, klockan ringer 5:50 så Godnatt och sov gott! Kram på er <3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards