Direktlänk till inlägg 28 juli 2016

Rena rama Paradiset

Av Sofia Andersson - 28 juli 2016 22:05

Okey, jag erkänner. Jag är en Pokémon Go-nörd. Har nog inte fastnat så i ett spel sedan Candy Crush släpptes och man nötte de från morgon till kväll. Men med Pokémon Go kan man ju förena nytta med nöje. Jag har inte varit så engagerad som jag är nu i att gå ut och gå sedan jag startade spelet. Nu vill man helst gå runt hela tiden. Varje dag är ett nytt äventyr. De är dock typiskt att man måste kolla på skärmen hela tiden men då har jag kommit på att de vibrerar till i telefonen om de dyker upp nån Pokémon. Då behöver man ju inte stirra sig blind på skärmen hela tiden utan kan ha koll på omgivningen också. Smart va? De här med att gå ut och gå har jag räknat med att nå mitt mål av fysisk alldaglig aktivitet och det en timme varje dag. Snart kan jag ta de till nästa nivå, jag tar dessa 60 minutrar med råge. Jämfört med Tierp var Uppsala rena rama pokémon paradiset. Shit, de var ju pokestops med lures och pokémons överallt. Väldigt orättvist om man ska jämföra utbudet i Uppsala med Tierp. Vilket leder till att man numera tycker Tierp är rätt tråkigt men ändå en utmaning. Här får man ju verkligen LETA och gå så man blir trött i bena. I Uppsala kunde man ju nå 2-3 pokestops samtidigt på flera ställen. Lite fusk. Roligt var det iallafall. Jag hittade inga pokémons som jag inte redan hade men jag hitta pokémons med bättre combat power än vad jag hade. Sedan hittade jag massor så jag ikväll kunde evolva upp och få några nya plus att jag på lunchrasten idag hittade en ny. Nu är jag rysligt trött i benen efter allt jag har gått. Dels jobbade jag ju imorse mellan 06:45-13 och sedan har jag gått runt i stan. S-Health appen har idag registrerat 18511 steg och 196 aktiva minutrar. Och mer är de nog. På jobbet fick jag som de kändes göra de mesta då vi var en personal kort idag men tack och lov fick vi hjälp och vilken hjälp sådan. Superbra och vilket driv. Det gick ändå riktigt bra och slutligen fick jag gå hem vid 13. Då tänkte jag ta 13:43 tåget men de gick inte så de blev 14:13. Fanny har ju varit hos Malin och Daniel i Flogsta sedan i tisdags. Idag mötte jag upp dem i stan och tog hem henne till Tierp igen. Istan gick vi till svandammen och lekparken i stadsparken. Fanny hade jättekul. Hon matade änder och sprang runt på lekplatsen och sedan sprang hon runt runt och plockade bollar på alla de stopp som finns i stadsparken. Efter det åkte Malin och Daniel med mamma till Årsta igen för de skjutsa hem mamma då de ändå skulle handla. Japp, vi träffade mamma en stund. De var roligt. De var ett tag sedan man såg henne så nu kan man stryka ett av alla måsten denna månad/sommar. Imorgon ska jag uträtta nästa goda gärning. Vi ska hälsa på mormor i Östhammar och roa oss lite med bad och sol där också. Mysigt mysigt. Nu har Fanny precis lagt sig och Ronnie, ja han har somnat i soffan. En annan är trött men igång ändå. Jag blir väl så när jag är trött. Måste hålla igång för att hålla ögonen öppna. Men jag är rätt trött jag också. De har varit en varm och lång dag. Imorgon är jag som sagt ledig, de ska bli JÄTTESKÖNT. Jag har lite ångest över att åka till Östhammar imorgon men samtidigt har man ångest för att man hälsar på mormor allt för sällan så, de får bli de sista. Jag hade även (utan att tänka mig för) lovat Fanny att om de är/var fint väder ute på fredag så skulle vi åka och bada. Man får väl göra som man lovat. Skriver mer imorgon..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Andersson - 29 juli 2016 21:06

Ledig dag, solig dag. Kunde inte bara spendera den med skurtrasor och rengöringsmedel i en varm lägenhet. Dessutom hade jag ju lovat Fanny att bada idag (redan i måndags lova jag de om de var fint väder) så de var bara att hålla de löftet. Jag och Fa...

Av Sofia Andersson - 27 juli 2016 22:46

Medans ungdomarna drar in till Gävle och krogen drar sig denna människa till hemmet, värmen och sängen. En annan ska upp och jobba imorgon igen. Vi har precis kommit hem från gammelgården där jag iallafall har suttit och fryst och laddat bollar, Ronn...

Av Sofia Andersson - 26 juli 2016 22:04

Om jag har vilat? Knappast, jo nu ikväll kanske den senaste timmen. Och sedan imorse under frukost då Fanny och jag tittade på ett avsnitt Huset Fullt. Sen fick hon följa med mig ut, vi var ute i tre timmar. Jag har även hunnit med att tvätta, samla ...

Av Sofia Andersson - 25 juli 2016 23:35


91 minuter, mitt mål är 60 minuters fysisk aktivitet varje dag. Jag har slagit de med råge. Mötte upp Fanny vid stationen klockan 7:45 imorse och vi var hemma igen vid 13-tiden. Sammanlagt visar S-Health appen 6.6 kilometer och då låg telefonen mesta...

Av Sofia Andersson - 24 juli 2016 23:32

Jobbat mellan 13 - 21:15 och har precis kommit hem från en arbetsdag och en pokémonjakt. Det tog bara två timmar. Detta är lite av dagens samt kvällens fångst. Jo, jag är inte som alla andra jag vet! :) Har nått mina 60 minuters fysisk aktivitet idag...

Ovido - Quiz & Flashcards