Alla inlägg den 29 juli 2016

Av Sofia Andersson - 29 juli 2016 21:06

Ledig dag, solig dag. Kunde inte bara spendera den med skurtrasor och rengöringsmedel i en varm lägenhet. Dessutom hade jag ju lovat Fanny att bada idag (redan i måndags lova jag de om de var fint väder) så de var bara att hålla de löftet. Jag och Fanny packade ihop badkläderna och tog bussen till Skärplinge redan klockan 08:55 imorse. Sedan böt vi buss i Skärplinge och åkte till Östhammar. Ett väldigt bra påhitt av Daniel och ett billigare alternativ till att fara till Östhammar än att åka in till Uppsala och byta till 811:an. Jag som annars har just åkt över Uppsala och bekostat resor för minst 120 kronor. Nu åkte Fanny och jag tur och retur till Östhammar för 52 kronor. Fanny åkte gratis hem också. Så vilken lyckoträff. Det tog cirka 1.40 att åka. Mycket bra. Nästa gång gör jag samma sak. I Östhammar bor min mormor så vårt första "mål" var att hälsa på henne. Malin och Daniel mötte upp oss i Östhammar då de också kom. De åkte motorcykel. Hemma hos mormor fikade vi och umgicks med mormor i två timmar. Fanny och jag råka starta pokémon go och såg att en pikachu var i närheten så vi gick ut och leta. Men vi hitta ingen pikachu. Då gick vi hem till mormor igen och efter att de två timmar vi var där gick vi och käkade lunch på Sibylla. Det var gott och mysigt. Malin bjöd oss som tack för att jag betalat av en av de skulder hon tagit i sitt namn till min "fördel". De var snällt. Efter maten gick vi till hamnen i Östhammar (jag letade pokémons under tiden) och gick ut till krutudden och badade. Det var jätteskönt att bada och jag har doppat mig och badat för andra gången denna sommar. Fanny hade roligt också. Hon fick en badleksak av sin snälla moster. Vi var på krutudden i cirka två timmar och sedan packade vi ihop oss och gick till campingen och spelade en runda minigolf. Det har varit en så härlig och rolig dag. Riktigt mysigt. Malin och Daniel fortsatte till hans föräldrar och Fanny och jag väntade in bussen 17:25 mot Skärplinge igen. Men innan vi gick till bussen och skildes från Malin och Daniel satte vi oss vid pokestopsen i hamnparken i Östhammar och snurrade pokestops. En av killarna som satt där la en lure vid en av stoppen. Fanny gav upp efter en stund och bad mig om att få gå till bussen men jag lyckades hålla oss vid stoppet en stund extra och tur var väl det för en Pikachu dök upp igen och jag fångade honom. Först såg jag inte ens att det var Pikachu utan bara en gul sak. Jag vart så glad. Sen gick vi till bussen. Vi var i Tierp igen vid 19-tiden och hemma strax efter det. Vi var bara hem och vände då vi var hungriga och Ronnie skulle hämta barnen i Gävle. De fanns ingen mat färdig så vi fick skjuts till Brorsans. Nu har jag och Fanny landat i soffan, alldeles mätta och kollar på Lets Dance Junior i väntan på Ronnie. Blodsockret har idag legat väldigt bra mellan 5 - 7 mmol. Helt klockrent trots lite kakor och saft. Det har varit varmt och jag har som vanligt rört mig en hel del. S-Health appen visar 9980 steg och skriva 121 minutrar. Och mer vart de nog. Jag är nöjd. Nu ska vi hoppa in i duschen och duscha bort allt Östersjövatten. Det var förresten 24 grader i vattnet. Jag hoppas att ni har haft en bra dag för det har jag haft. Idag har jag verkligen kunnat njuta av ledigt och sommaren. Underbart. Kram på er alla och Sov gott!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards