Alla inlägg den 20 juli 2016

Av Sofia Andersson - 20 juli 2016 22:44

Så var även onsdagen avklarad och jag har gjort hälften snart av denna heltids vecka. Åtminstone om man ser till dagarna men timmarna är flera då det längsta passen väntar - I HELGEN dessutom. Dagen började med att väckarklockan ringde klockan 06:00 idag och jag studsa upp ur sängen. Trött och lite halvt sluten. Men jag tog mig till jobbet och var ombytt och klar vid 06:50. Jag började jobba klockan 07:00 och gick till 13:15. De har gått bra att jobba och dagen flöt på riktigt bra. Jag har legat bra i sockret idag också då jag medvetet tog tabletterna senare idag också. De funkade ju så bra igår och samma idag. Jag har inte haft en dipp på dessa två dagar. Så de är kanske så jag ska göra om jag jobbar. Jag åt en banan påväg till jobbet och sedan åt jag bättre frukost vid 09:30. Det funkar jättebra. Tidigare har jag tagit tabletterna till inpinad frukost vid 06:00 och mått knasigt i magen efter de. Då har jag dessutom sjunkit till klockan 10 så, så som jag gjort nu är så mycket bättre. Hängde ni med? Jag har även höjt mitt basinsulinen och inte har jag märkt någon större skillnad. Jag har fasteblodsocker mellan 7-9 mmol beroende på när jag vaknar och kliver upp på morgonen. Tänk att de kan vara så olika. På jobbet rör jag mig ju mycket också framför allt mellan 07:00 och 09:30. De är ju då man springer som mest. Men man springer annars mycket den övriga tiden också. Men som jag har märkt på min diabetes så märker jag betydliga skillnader från att vara ledig till att jobba. Men men nog om det för idag. Efter jobbet cyklade jag till Gammelgården och laddade upp med items till spelet Pok?mon Go. Jag hade lite tid från att jag slutade jobba till att Fanny skulle hämtas så jag kände att det inte var så stor idé att cykla hem till ett tomt hus. Älsklingen och Imre har varit i stan idag och handlat samt jagat pokémons. Haha. Det kunde inte låta bli dom heller. På gammelgården satt jag mellan 13:30 och 14:50 och fick ihop cirka 100 bollar. Jag fånga ju även pokémons under tiden. Sen hämtade jag Fanny och så gick vi hem. På hemvägen fick Fanny spela så vi var hemma strax före 16:00. De var så att Ronnie fick ringa och fråga oss vars vi var. Haha. Väl hemma hamna jag på sängen en stund och sen åkte vi till lägenheten och hämtade posten. Saga kom hem till oss idag också vid fyratiden. Hon följde också med och handla. När vi var hemma igen åt vi middag som vart rester av alla de slag. Jag åt till exempel korvgrytan idag igen, Ronnie åt tortillini och ungarna mos och köttbullar. En salig blandning. Efter maten gav vi oss ut hela familjen (- Jonna) och jagade pokémons. I två timmar var vi ute och jagade pokémons. Jag levlade upp från nivå sju till elva idag. Så kul. Har lärt mig massor av spelet idag, tur att det finns yngre människor att lära sig utav. Efter vår jakt fastnade jag i soffan och här har jag suttit sedan dess. Jag börjar bli riktigt trött men ska iallafall se ett avsnitt Vampire Diariesinnan jag ska hoppa i säng. Imorgon är jag ledig och hoppas att jag får sova lite längre än till 06:00 då. Ska stänga av väckarklockan apropå det. Det ska bli roligt skönt att vara ledig. Inte för att jag har så mycket tid att återhämta mig på då jag har en lägenhet som måste rensas och städas fullt ut inom de närmaste två veckorna. Vi flyttar ju snart. Det känns underbart. Men jag ska väl hinna med det också. Imorgon då jag är ledig ska vi köra över sängar och lite andra saker. Vi ska även köra bort skräp och hälsa på hos Ronnies mamma och hennes karl. Jag ska sälja saker så det första jag gör imorgon är att skriva upp allt som kan tänkas bli sålt imorgon. Tack vare jobb och pokémonjakt idag har jag även idag nått mina stegmål och fysisk aktivitet på 60 minuter idag. Nu återgår jag till tvn så med det önskar jag er alla en riktigt bra natt och sov så gott. Var rädda om er och varandra. Ta ingen förgivet. Kram <3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards