Alla inlägg den 19 juli 2016

Av Sofia Andersson - 19 juli 2016 22:04

Dagen började egentligen vid 5-tiden imorse då jag vaknade till och kollade klockan. Jag var relativt pigg men lyckades somna om och vaknade av väckarklockan ringde klockan 06:00. De gick fort upp ur sängen trots att älsklingen låg där och sov så gott. Måste ju erkänna att jag gärna hade legat kvar i sängen jag med intill honom. Men så blev det inte och sån tur hade jag inte. Cyklade iväg och var på jobbet vid 06:50, ombytt och klar. Jag började jobba klockan sju. Sen rullade dagen på riktigt bra och slutligen slutade jag vid 13-tiden idag. Det har varit en varm och bra arbetsdag. Så nu är dag 2 av 7 avklarad. Det går framåt. På min rast idag ringde jag lönecentrum och blev överraskad över vad jag får i lön. Jag hade räknat fel på 2200 kronor. Det vill säga att jag får mer än vad jag trodde. De gladde mig väldigt mycket. Sockret idag har legat jämt och fint. Inga höga toppar och inga låga dippar. Imorse glömde jag ta medicin till frukosten så efter frukost idag låg jag på 9.9 mmol. Sen efter morgonfikat då jag åt min andra smörgås tog jag mina tabletter och hann hamna på 6.1 innan lunch. Så skönt då jag annars brukar dippa efter frukost och innan lunch. Så de är kanske så man ska göra, iallafall då jag jobbar. Annars har sockret inte varit lägre än 6.1 mmol och det är ju riktigt bra. Efter jobbet var de tänkt att jag skulle hämta Fanny men när hon blev lämnad imorse fick hon sig en riktig överraskning. Hon åkte med fritids till barnensbruk i Lövstabruk idag. Så hon blev mer än nöjd, hon som först inte ville gå på fritids. Jag skulle ha hämtat henne efter jobbet så skulle Johan hämta henne här men nu fick Johan hämta henne på fritids. Imorgon ska hon hit efter fritids dock men jag kan inte hämta henne förrens klockan tre då de ska fara och bada imorgon. Jag tror att vi har en mycket nöjd tjej. I och med detta cykla jag hem till resten av familjen och däckade i soffan. Jag var visst tröttare än jag trodde. Efter att jag piggnat till gav vi oss ut på pok?monjakt och åkte till affären och handlade lite till middagen och fixade iordning den. Åt middag, tog mina tabletter i "tid" denna gång. Vi slappade i soffan och sen var vi ut på jakt igen. Nu ligger jag nyduschad i soffan och kollar på The Vampire Diaries innan de är dags för kudden och täcket. Det ska bli så mysigt och skönt att sova. I soffan har jag legat/suttit sedan klockan åtta då jag tog mitt insulin som vanligt. Nu har jag höjt basinsulinet förresten och de verkar funka bra. Tack vare allt spring, fart och fläng på jobbet och jakt efter pokemons har jag idag enligt S-Healthappen gått cirka sju kilometer. Jag har som mål att vara minst 60 minuters aktiv och det senaste tre dagarna har jag nått mitt mål med råge. Nej nu ska jag kolla på tvn och vara social med älsklingen en stund. Imorgon är det en ny dag. Sov så gott var rädda om er och varandra. Godnatt och kram på er <3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards