Alla inlägg den 6 juni 2016

Av Sofia Andersson - 6 juni 2016 20:35

Först vill jag tacka för alla fina mail jag fick efter mitt inlägg om min ekonomi. Jag vill även tacka för alla positiva och glädjefyllda peppande kommentarer som jag fick. Det stärker ens självförtroende nå enormt. Jag är så tacksam över alla muntliga peppningar som jag fick. De är guld värda. Det ger mig styrka att fortsätta kämpa. Nationaldag idag då. Vad har ni haft för er denna måndag? Vår dag började vid sju imorse då Saga väckte mig då hon var på toa och Imre tätt där efter kom upp och frågade om frukost. Vi mornade på oss fram till 08:00 och sedan åt vi frukost tillsammans. Jag åt som vanligt min havregrynsgröt med fiberrika havregryn, låg kalori äppelmos och mjölk. Tog även en liten smörgås till. Mätt blev jag. Efter frukosten åkte Ronnie och jag och handlade första gången idag. Vi glömde både de ena och det andra så tre vändor till affären idag för omväxling skull. Fanny skulle ha fika med sig på morgondagens äventyr, Ronnie åket söderut imorgon och kommer hem på söndag så han behövde handla lite till det. Så vi har haft fullt upp hela förmiddagen. Sen var de lunch och efter lunch sov vi middag. Jag vet inte om Fanny och Jonna hade sömnmedel i ugnspannkakan (jag åt en liten bit, annars åt jag sallad). Det tog ändå. Matkoma deluxe. Sen åkte vi och handlade lite igen. Vid 14:45 började jag med middagen och stoppade in en porterstek i ugnen. Under tre timmar stod den i 150 grader och gonade till sig. Det luktade underbart. Vi hann en tur till affären igen och köpte fika eftersom vi lär ju fira nationaldagen på något sätt. Den mat som sedan tog över tre timmar att förbereda tog 15 minuter att äta upp. Hehe. Kakan var inte dum den heller. Trodde att jag skulle få jättehögt blodsocker men jag ligger faktiskt normalt. Dock var jag låg (eller lägre) än vanligt till middag idag. Jag har legat lägre än vanligt hela dagen idag faktiskt om man ska jämföra de senaste dagarna. Det har dock varit lite kyligare idag än de sista dagarna i veckan. Annars har vi inte firat så mycket av nationaldagen idag. Vi hade tänkt att åka till Gävle men skippade de. Det verkade inte finnas nå annat firande i Tierp förutom utanför Ica där de bjöd på fika. Det kunde vi skippa då vi fikade hemma. Nu ligger jag på soffan och kollar nationaldagsfirandet från Skansen. Det blir alltså lite nationaldagsfeeling. Firandet från skansen skulle ha upplevt i verkligheten. Fanny sitter här brevid och säger att hon nästa år vill till skansen. Det vore kanske något. Vi har ju ett helt år att förbereda oss inför. Nu ska jag fortsätta kolla tvn och mysa ner mig i soffan men först ett blodsocker. De är dags igen. Pust. Sköt om er! Godnatt.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards