Alla inlägg den 18 juni 2016

Av Sofia Andersson - 18 juni 2016 17:54

Hej hopp I regnvädret. Tänk vad 500m simning i torsdags och cirka en mils promenad (igår) kan göra. Jag borde gå på SKANSEN oftare. Det var ju både nytta och nöje. Imorse vakna jag med träningsvärk, det talar ju sig själv om hur otränad jag är. Men roligt hade vi. Igårkväll somnade jag ovaggad vid 23 tiden, cirka en timme efter att vi kom hem. Vi åkte 8:55 från Tierp och var borta i 13 timmar. Det kallas för heldagsutflykt. Fanny pratar fortfarande om alla minnen vi fick från igår, jag kan fortfarande känna lemurerna klättra på mig. En toppen dag. Jag kände mig mer eller mindre överkörd av en ångvält både igår och idag. Imorse hade jag svårt att komma upp ut sängen men nu känns det bättre. Det har dock varit en passande dag till att ligga på sängen och spela blossom blast saga på telefon. Idag hade hemköp evenemang vid hemköp men bara för att det regnar stanna vi hemma. Sverigedemokraterna har en familjeliknande dag på Gammelgården idag men de strunta vi i för dem kan man ju inte sponsra. Annars så är vi hundvakt i helgen, tills imorgon åt Ronnies kompis Lotta och hennes Alice. Alice ligger just nu nere i forändan av sängen och drar timmerstockar. Hon snarkar värre än Ronnie. Hehe. Så vad har vi mera gjort idag. Jo utöver alla andra tabletter och mediciner jag tar har jag nu fått tillökning i mitt egna apotek. Jag har ju haft problem med ögonen i fyra dagar nu och nästan tagit för mycket av mina allergi ögondroppar. Men inte så konstigt att de inte hjälpte då de är en vagel I ögat jag fått som irriterar. Jag har även klåda i ögat så de är pollenallergi också. Hopplöst. Men i vilket fall som helst. Vaglar må vara en infektion i talgkörtel men den är inte smittsam. TUR DET. Jag börjar ju jobba på tisdag och inte vill jag vara hemma de första jag är för inte vill jag smitta dom äldre . Men tur i oturen så kommer jag kunna jobba på som vanligt. Jag har ju dessutom ett par dagar på mig att bli bättre och jag kanske slipper se ut som Ringaren I Nottredam lagom tills på måndag/tisdag. Nu börjar barnen tjata om middag, vi åt en enklare kylskåpsrensning ala hänt i veckan till lunch. Jag tyckte inte att jag ätit så mycket socker och kolhydrater till lunch men så kom jag på sen att jag ätit några zooapor, 3 turkisk peppar och en liten chokladbit. Mitt blodsocker visa 10.4 så det var högt. Men så är de. Jag har varit så extremt godissugen idag och de händer inte allt för ofta. Nu ska jag snart ta min ögonsalva igen (den ska tas var tredje timme) i några dagar så jag har och göra. En sak till. Fyllde i hälsodeklaration idag inför kommande tandläkarbesök och första frågan var; Känner du dig frisk? Jag svarade, nej på den faktiskt. Ha en toppen kväll och en fortsatt trevlig helg. Kram

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards