Alla inlägg den 22 juni 2016

Av Sofia Andersson - 22 juni 2016 21:48

Fy bubblan så KALLT de var, men jag har doppat mig i Trollsjön idag. Kallt, kallt superkallt. Men ack så skönt att svalka sig en varm dag som de varit idag. Helt okey och jag överlevde också. Även Johan och barnen badade, Ariel också. Och vad vattnet har stigit i denna lilla plaskpöl och mer vatten blir det skulle jag tro. Nu är det bara att hoppas att  man inte blivit attackerad av vattenloppor och andra parasiter som kan finnas i detta vatten på denna badplats. Inte för att de gått ut med varningar eller bad sker på egen risk iår men tidigare år har de haft problem med att folk får en massa utslag på grund av parasiter. Fanny samlade snäckor och vi hittade en och en annan igel och grodyngel, eller ska jag säga rompeljoner. En mycket trevlig dag med Fannys pappa Johan, barnen och Ariel. Lite synd att inte Saga kunde vara med och att Ronnie jobbade men man lär ju själv passa på dessa dagar att ta till vara på solen då man har sina lediga dagar och de är så fint väder som de varit idag. En mycket mysig dag och jag tror säkert att de kommer bli många flera turer till Trollsjön. Nu är jag solskens laddad för en jobbdag imorgon... 


       

Av Sofia Andersson - 22 juni 2016 21:33

Alla som känner mig vet att jag egentligen inte tycker om fotboll, så detta kan ju komma att bli mina 90 minuters värsta minutrar i mitt 34åriga liv. Men och andra sidan kan jag ju välja själv om jag vill titta. Jag muta Ronnie med att han fick köpa Pepsi Max och en påse ostbågar åt mig så kunde jag kolla lite grann medans jag pillar och fixar med min nya telefon. Det är också tack vare min darling att jag har en ny telefon. Jonna ska få min s4:a så den kommer till användning också. Jag är nöjd och tacksam. Glad över att ha fått äran att träffa en så snäll och generös man. Kärleksfull är han också och omtänksam. I övrigt har jag haft en bra och solig fin dag. Jag har varit ledig, tömt min gamla telefon, ringt läkaren, kollat sex avsnitt av Buffy, vampyrdräparen, tvättat, varit och badat med Johan, Fanny, Imre, Jonna och hunden Ariel vid Trollsjön idag. Jag har även hunnit med att söka jobb, rensat och kastat gamla mediciner för att få plats med mina badrumsgrejer i älsklings badrumsskåp, fixat mat och givetvis varit förbi apoteket med den gamla medicinerna. Jag har alltid gjort så, man lär ju ta hand om naturen, vattnet så gott man kan. En minst sagt kreativ ledig dag. Jag känner mig lite småtrött nu faktiskt men ska joina männen i soffan. Det har varit rätt tyst på dom sista kvarten så de går nog inte allt så bra för Sverige. Hade tänkt ladda upp bilder från idag också, men då jag bytt telefon så ligger alla bilder på datorn. Jag fixar det imorgon. Hade bäst, var rädd om er och varandra. Kram och Godnatt! <3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards