Alla inlägg den 8 juni 2016

Av Sofia Andersson - 8 juni 2016 23:05

Nackdelen med diabetes är att man inte vågar ta risker. Bs på 5.1 just nu. Jag måste kliva upp ur sängen och äta. Det finns annars en risk att jag kan bli låg inatt och jag vill inte riskera de. Jag har rört på mig oerhört mycket idag så de kan också under natten hjälpa till, plus mina mediciner. Pust. Jag är inte de minsta sugen. Men kan inte överlåta ansvaret på Fanny att hjälpa mig inatt så de säkra före de osäkra. Jag vill ju inte ställa till det så vi missar skolavslutningen imorgon. Så här nattsuddar jag nu med en macka i handen och illamående är jag också så nog är jag påväg att sjunka allt. Gå ner i vikt vad är de? Man blir lite less, faktiskt. Godnatt på er. Sov gott ni som kan. Saknar dig, älskling!!

Av Sofia Andersson - 8 juni 2016 12:46

Jajamän. Det var dags igen att fylla på med stickor och nålar. Jag hämtade ut en omgång igår och idag hade jag fått avi om att jag hade ett paket på posten. I paketet låg en ny mätare så nu har jag två. ? I min dagbok där jag skriver upp mina blodsockervärden fanns ett beställningsformulär. Jag ska ha en mätare i bilen tänkte jag så jag alltid har en blodsockermätare med mig. Undrar dock om de går. Och sen är det nog bra att ha en reserv. ?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards