Alla inlägg den 16 juni 2016

Av Sofia Andersson - 16 juni 2016 11:12

Känner mig konstig idag, konstigare än vanligt. Jag har lixom ingen ork i kroppen och känner mig lite lat. Jag har ont i huvudet och är låg i blodsockret idag. Eller jag vaknade med 6.3, låg kvar i sängen en stund och klev sen upp och pysslade lite med papper och så sjönk jag till 5.2 innan jag satte mig och åt min gröt, ett ägg och en halv frökuse till frukost. Nu två timmar efter hade jag sjunkit till 4.1 Jag har precis fått i mig en banan, lagt mig på soffan, dragit täcket över mig och överlämnat tvdosan till Imre. Är glad att jag eller vi tagit till vara på dessa soliga dagar då vädret en annan dag blir som vädret idag. Det väntas REGN, de känns i huvudet. Idag blir de nog en lugn dag. Tanken var att jag skulle ha åkt till Örbyhus med barnen idag och badat om vädret hade varit som igår till exempel men så vart de inte. Men om vi orkar går vi nog till aspenbadet efter lunch och stannar där och badar tills pappan, karln i huset kommer hem från jobbet. Men jag får se, fortsätter huvudet att göra ont och sockret lågt blir de nog en eftermiddag i soffan också. Nu vet jag hur en säck potatis känner sig. Jag hoppas att jag inte är påväg att bli sjuk nu när jag äntligen nästa vecka börjar mitt sommarvikariat. Som jag längtat till att få pyssla om och värna om våra äldre människor i denna kommun. Jag längtar. Nåväl. Vi får se när jag tar mig upp ur soffan för att fixa lunch, hur jag än mår sen återstår att se. Tiden går ju fortare och älsklingen kommer hem fortare om tiden går fortare också.. Dags att kolla blodsockret och se om de höjdes något av bananen. Ha de gött!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards