Alla inlägg den 24 juni 2016

Av Sofia Andersson - 24 juni 2016 15:19

Glad och trevlig midsommar på er alla. Vi kunde dock ha haft bättre och finare väder men man får väl vara glad så länge det är uppehåll. Jag började denna midsommar med att spendera sex timmar på jobbet, nu sitter jag och tar igen mig med datorn i knät för att kolla läget vad en tioåring kan tänkas få i månadspeng. Igår när jag åkte in till Uppsala och mötte Ronnie hann jag inte på Nordea och lämna in ansökan om ett bankomatkort till Fanny. Så ännu ett konto har öppnats i hennes namn. Ett personungdomskonto, jag tänkte att det var och är lika bra att hon börjar lära sig att skriva kassabok, spara pengar och handskas med pengar. Det är enklare att spara om de inte rör sig om kontanter också tror jag. Så det är ju lite spännande och nytt. Det ska bli roligt att få lära Fanny hur man gör och inte gör. En sak är då säker. Jag ska se till att hon har och får de bra, att hon inte gör samma misstag som jag. Men idag ska vi fira midsommar. Vi har efter att jag kom hem vid 13:30 varit och handlat de sista, hämtat bord och stolar (för vi hoppas på uppehåll). Om drygt en timme börjar folket droppa in här skulle jag tro. Då ska vi grilla och fira denna midsommarafton. Sen kanske man skulle klättra över nio staket, här finns det inga vad och hur de nu stavas. Hehe. Plocka nio sorters blommor och drömma om den man ska gifta sig med. Eller hur var det? Nej nu ska jag kolla upp Fannys konto och sedan kolla om min darling behöver hjälp i köket. Om inte annat ska jag fixa små jordgubbsbakelser till fika och efterrätt. Ha en bra och fin midsommar!!! SKÖT OM ER, ta de lugnt med alkoholen och var rädda om varandra. Kram. Kram.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards