Alla inlägg den 11 juni 2016

Av Sofia Andersson - 11 juni 2016 21:20

Jag hade också velat vara på Sweden Rock Festival ikväll och fått se och lyssna på när Sabaton intar scenen. Men istället ligger jag här och njuter av de ibland de bästa som finns. Renbäddad säng och nyduschad, finns det nå bättre. Jo, om du ändå vore här... <3 Vad jag saknar dig! Kom hem nu!

Lite bilder från Farbror Joel...

Av Sofia Andersson - 11 juni 2016 14:09

Okej efter en rent utsagt ursäkta ordvalet helvetesnatt fick jag ju inte en bättre dag. Antagligen svarar jag ordentligt på tabletterna och det långtidsverkande insulinet jag tar eller så har jag blivit mera medveten om vad jag stoppar i mig. Nackdelen är att jag får äta hela tiden känns det som. Jag har precis tagit blodsocker 2 1/2 timme efter måltid så måste jag trycka i mig ett mellanmål. Visst blir jag hög efter vissa måltider men jag går sen ner igen. Igår låg sockret "bra" efter lunch och dippade sen på kvällen. Idag har jag varit på gränsen till låg hela dagen och då har jag ätit gröt till frukost och lasagne till lunch, jag har även ätit morötter, banan och en platt liten persika. Nu var jag låg igen och då var det inte ens så dextrolsol en gav verkan. Men nu efter en energibar på 202 kcal har jag iallafall tagit mig upp från 3.8 till 8.7 Det är skönt. Jag är ganska effektiv och huslig idag. Jag har dammsugit, diskat, bäddat rent i sängen och tvättar för fullt. Vilket innebär att jag innan ungarna kom hem hunnit vika ihop tvätten och till och med varit så snäll så jag lagt in högarna i garderoberna. Jag har även hunnit med att dammsuga som sagt. Fullt ös så jag förstår ju också att det går åt energi. Jag sitter just nu och vilar och vakar sockret. Det måste ju få en chans att stiga och hålla sig lite på gränsen till normalt och inte dippa mera. Jag orkar inte äta hela tiden. Ringde 1177, men det förstod ju ingenting. Jag får ringa och prata med min diabetessjuksköterska på måndag. Det kan ju vara så att jag har mera egen produktion och de långverkande insulinet bör sänkas. Eller så är det tabletter, jag eller möjligtvis kombination. Hur som helst de påverkar en psykiskt det här. Barnen är hemma nu, eller Fanny saknas. Hon är på Gröna lund idag med sin farbror Joel och hans tjej med hennes barn. Samt alla andra tierpare och metallfacks medlemmar. Imorgon kommer min älskling hem och jag längtar massor. Det ska bli skönt att han kommer hem. Nu ska jag fortsätta vila och tänka på allt jag skulle vilja göra. Kan ju hoppas att vi får ordning eller att jag får ordning på sockret innan jag ska börja jobba. Annars lär jag gå med sondmatning så jag får mat hela tiden. Suck. Nej kanske skulle elda sopor.. De är kallt inne..

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards