Direktlänk till inlägg 7 juni 2016

Gräsänka, jordgubbar & kvalitetstid!

Av Sofia Andersson - 7 juni 2016 21:05

Hejsan hoppsan i jordgubbslandet. Jag och Fanny har nyligen kommit in och bytt kläder, duschat efter att ha rensat jordgubbar i 2 1/2 timme. Vi kunde ha varit ute mera men på slutet blev vi uppätna av mygg och knott. Vi är snart klara.. Jag och älsklingen kom nämligen över ett billigt parti jordgubbar idag då vi var på affären. En 500 gramslåda svenska jordgubbar för 5 kr/st. Vi köpte 32 lådor alltså 16 kg jordgubbar för 160 kr. Det kan man kalla kap. Vi har däremot fått skära bort och slänga en hel del men de vi fryst in kan vi använda till saft, sylt, kräm, smoothisar och annat gott. Varför inte en varm jordgubbskompott med glass en varm sommardag. Fantastiskt gott. Nu sitter Fanny och till hennes förtjusning en tisdag får hon se film och äta pringels. Det är dock snart läggdags. Imorgon är det den sista skoldagen innan skolavslutningen på torsdag och sommarlov. Ikväll är det en speciell kväll, det är nämligen så att jag är gräsänka nu och veckan ut. Älsklingen har åkt på festival och han är inte hemma förrän på söndag. Hur ska det här gå till? Det har inte ens gått 12 timmar sedan han åkte och jag längtar redan så efter honom. Annars har dagen bestått av att vi på förmiddagen körde sopor, myste, ätit, kollat blodsocker ett antal gånger idag samt sågat upp spillbitar som vart kvar av virket till altan och så har jag vinkat av min älskade. Imorse fick jag även vinka av Fanny som varit i Ängskär hela dagen. Hon har badat har hon sagt. Idag har de varit varmt och enligt badvattenprognosen så var de ute vid Ängskär 17 grader i vattnet. Helt underbart att de snart är badvänligt för en annan. Annars har jag inte gjort så mycket annat idag, varit ute med kaninerna som alltid. Oboy fick vara ute en timme medans vi höll på med jordgubbarna medans Scooby var ute i sin hage i två timmar. Oboy fick hoppa in i buren igen efter att ha klättrat på kompostgallret. Ja allvarligt, han stod på bakbenen på lägsta gallret och längs med gallret med hela kroppen. Det såg rätt lustigt ut. Nu ska jag se lite film med Fanny, fick ta bricanyl och symbricort då vi kom in efter att ha suttit i gräset på en filt med att rensa jordgubbarna. Blodsockret låg på 6.9 också, vilket var ju jätte bra efter att jag till middag åt en 150 grams hamburgare med bröd och pommes (de åt jag inte mycket utav) men ändå. Från 6.4 till 6.9 efter middag och 2 1/2 timme. Det är riktigt bra. Nä nu ska jag sluta. Ha de gött och sov gott!!! Kram kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Andersson - 29 juli 2016 21:06

Ledig dag, solig dag. Kunde inte bara spendera den med skurtrasor och rengöringsmedel i en varm lägenhet. Dessutom hade jag ju lovat Fanny att bada idag (redan i måndags lova jag de om de var fint väder) så de var bara att hålla de löftet. Jag och Fa...

Av Sofia Andersson - 28 juli 2016 22:05

Okey, jag erkänner. Jag är en Pokémon Go-nörd. Har nog inte fastnat så i ett spel sedan Candy Crush släpptes och man nötte de från morgon till kväll. Men med Pokémon Go kan man ju förena nytta med nöje. Jag har inte varit så engagerad som jag är nu i...

Av Sofia Andersson - 27 juli 2016 22:46

Medans ungdomarna drar in till Gävle och krogen drar sig denna människa till hemmet, värmen och sängen. En annan ska upp och jobba imorgon igen. Vi har precis kommit hem från gammelgården där jag iallafall har suttit och fryst och laddat bollar, Ronn...

Av Sofia Andersson - 26 juli 2016 22:04

Om jag har vilat? Knappast, jo nu ikväll kanske den senaste timmen. Och sedan imorse under frukost då Fanny och jag tittade på ett avsnitt Huset Fullt. Sen fick hon följa med mig ut, vi var ute i tre timmar. Jag har även hunnit med att tvätta, samla ...

Av Sofia Andersson - 25 juli 2016 23:35


91 minuter, mitt mål är 60 minuters fysisk aktivitet varje dag. Jag har slagit de med råge. Mötte upp Fanny vid stationen klockan 7:45 imorse och vi var hemma igen vid 13-tiden. Sammanlagt visar S-Health appen 6.6 kilometer och då låg telefonen mesta...

Ovido - Quiz & Flashcards