Direktlänk till inlägg 9 juni 2016

Lyxfällan

Av Sofia Andersson - 9 juni 2016 20:23

Det är Torsdag, klockan är 20:00 & de innebär LYXFÄLLAN. Jag känner bara ännu mer kredit till mig som kämpar. Jag begriper inte hur någon med cirka 40 000 (en inkomst) kan behöva hjälp av lyxfällan, det krävs nog enbart beteende terapi. 40 000 är vad jag får ihop på alla bidrag på cirka fyra månader. Hur kan man vara så blind? Fast jobb har han också och 200 000 i obetalda räkningar. Hur mycket går killen back egentligen? Pust. Sjukt. Jag skulle vilja se denna människa ha en ekonomi och budget där 500 kr kan användas per vecka. Bortskämd skulle jag säga, jag blir irriterad. Han skulle säkert ha råd om han använde sin LÖN rätt. Usch. Här hemma är de annars full rulle. Jonna och Fanny bygger Lego och sitter och fnissar vid matbordet. Yes. Inatt sover Jonna kvar här. Mysigt. De gör inte mig något, tvärtom - Fanny och hon har så roligt så jag är bara glad att Fanny har någon mer än mig att leka med. Vi har ikväll varit på picknick, Fannys klass har som haft tradition att ha avslutningspicknick på gammelgården efter skolans avslutning. Mycket trevligt och mysigt. Fannys pappa, hans Cissi, Imre och Saga var också med. Det var roligt att rå om Ronnies ungar ett tag också. Saga hade väldigt roligt, Jonna också med Fannys klasskamrater. En mycket lyckad kväll.


Jag har dessutom nu överlevt två nätter utan min älskling, snart också den tredje skulle jag tro.  De har gått halva tiden nu som vi behöver vara ifrån varandra. Snart är det söndag och då kommer han hem. Det är snart bara natten mellan fredag, lördag och lördag, söndag kvar. Sen så är jag i hans armar igen. Förhoppningsvis. Jag saknar min älskling så. Men snart så och ikväll och inatt har jag ju Jonna här. Jag hoppas att denna kväll och natt dock får bättre förutsättningar. Igår vid den här tiden låg jag på 6.9, sjönk till 5.1 (trots lite chips till filmmyset Fanny och jag hade). Det var bara att kliva upp vid 23 tiden igår och äta. Hoppas slippa äta nå mer ikväll. Jag är proppmätt. Cissi och Johan bjöd på en jättegod pasta kycklingsallad. Nu ligger jag på 8.8 och som sagt kan ju hoppas att de inte får för sig att sjunka mera. Nu ska jag fortsätta se Lyxfällan, kolla in legobygget och sedan se film med tjejerna. Godnatt och sov gott! SIMMA LUGNT. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Andersson - 29 juli 2016 21:06

Ledig dag, solig dag. Kunde inte bara spendera den med skurtrasor och rengöringsmedel i en varm lägenhet. Dessutom hade jag ju lovat Fanny att bada idag (redan i måndags lova jag de om de var fint väder) så de var bara att hålla de löftet. Jag och Fa...

Av Sofia Andersson - 28 juli 2016 22:05

Okey, jag erkänner. Jag är en Pokémon Go-nörd. Har nog inte fastnat så i ett spel sedan Candy Crush släpptes och man nötte de från morgon till kväll. Men med Pokémon Go kan man ju förena nytta med nöje. Jag har inte varit så engagerad som jag är nu i...

Av Sofia Andersson - 27 juli 2016 22:46

Medans ungdomarna drar in till Gävle och krogen drar sig denna människa till hemmet, värmen och sängen. En annan ska upp och jobba imorgon igen. Vi har precis kommit hem från gammelgården där jag iallafall har suttit och fryst och laddat bollar, Ronn...

Av Sofia Andersson - 26 juli 2016 22:04

Om jag har vilat? Knappast, jo nu ikväll kanske den senaste timmen. Och sedan imorse under frukost då Fanny och jag tittade på ett avsnitt Huset Fullt. Sen fick hon följa med mig ut, vi var ute i tre timmar. Jag har även hunnit med att tvätta, samla ...

Av Sofia Andersson - 25 juli 2016 23:35


91 minuter, mitt mål är 60 minuters fysisk aktivitet varje dag. Jag har slagit de med råge. Mötte upp Fanny vid stationen klockan 7:45 imorse och vi var hemma igen vid 13-tiden. Sammanlagt visar S-Health appen 6.6 kilometer och då låg telefonen mesta...

Ovido - Quiz & Flashcards